Waarom moet ik online marketing inzetten?

Gepubliceerd door OMP Internetmarketing op

Het is de eerste vraag die ons gesteld wordt wanneer wij kennismaken met een nieuw bedrijf: waarom moet ik online marketing inzetten? Tja, je moet helemaal niets. Raden wij dit echter aan? Natuurlijk.

Om er geen “wij van WC-eend adviseren WC-eend”-verhaal van te maken, vertellen wij je graag meer over waarom je serieus moet overwegen om online marketing in te zetten.

Waarom online marketing?

Tijden veranderen. Als bedrijf of ondernemer verander je mee. Met je product of dienst blijf je optimaal inspelen op de behoeften van je klanten. Ook als deze veranderen.

Hoe zit dat met je marketing? De manier waarop je jouw doelgroep en potentiële klanten kunt bereiken, is ook aan verandering onderhevig. We leven in moderne tijden met ontzettend veel mogelijkheden. Niet om voor onze eigen parochie te preken, maar er zijn naar onze bescheiden mening geen andere vormen van marketing die kunnen tippen aan online marketing.

De voordelen

  • Transparantie
  • Alles is meetbaar
  • Een enorm bereik
  • Je doelgroep gericht bereiken
  • De ideale mix van disciplines en kanalen
  • Doorlopend optimaliseren
  • Kostenefficiënt
  • Een hoge ROI, conversie en meer omzet

Transparantie
Online marketing kent een flink aantal unieke voordelen ten opzichte van andere soorten van marketing. Allereerst is daar de transparantie. Het is heel simpel: wanneer je ergens geld in investeert, wil je weten of dit werkt. Nu zal elk bureau of iedere marketeer die een bepaalde vorm van marketing vertegenwoordigt zeggen dat deze marketing werkt. Dat zal best, maar kun je dat ook hard maken? Bij online marketing kunnen wij dat wel. Wij kunnen je precies laten zien welke euro waar naartoe gaat. Als je wilt, kun je gewoon achter de schermen meekijken. Geen geheimen.

Alles is meetbaar
In het verlengde van die transparantie: alles is meetbaar. Niet alleen kun je zien waar je geld wordt ingezet: je ziet ook wat het doet. Alleen dit is al een reden waarom je online marketing in moet zetten. Spendeer je nog steeds een significant budget aan andere vormen van marketing? Wat krijg je hier dan voor terug en hoe weet je dat? Vaak kunnen bureaus je niet meer vertellen dan geschatte cijfers en berekeningen die berusten op… tja, wat eigenlijk? Al je online marketing activiteiten zijn meetbaar. Doe er je voordeel mee.

Een enorm bereik
Je wilt gezien worden. Je boodschap of propositie kan nog zo goed zijn, als maar weinig mensen dit zien, zul je nooit het maximale rendement behalen. Met online marketing kun je een enorm bereik halen. Wederom: dit kan gewoon aangetoond worden. Niet op basis van formules en gekunstelde aannames, maar gewoon met harde cijfers.

Je doelgroep gericht bereiken
Kwaliteit van bereik meet je niet alleen in absolute getallen. Relevant bereik is wat je wilt. Mooi natuurlijk dat je nog steeds adverteert in de lokale krant, maar wie bereik je daadwerkelijk? En hoe weet je of mensen je boodschap ook echt zien? Met online marketing heb je zeer gedetailleerde inzichten in je doelgroep. Zo weet je zeker dat je de juiste mensen bereikt.

De ideale mix van disciplines en kanalen
Online marketing is de verzamelnaam voor alle disciplines die je in kunt zetten om jezelf online te promoten. Dat zijn er nogal wat. Zo kunnen wij je van dienst zijn met:

Er zijn dus tal van manieren om je zichtbaarheid en profilering te vergroten en je doelgroep effectief te bereiken. Google, Facebook, LinkedIn, platforms van derden: het is allemaal mogelijk. Wij adviseren je altijd met de ideale mix op maat.

Doorlopend optimaliseren
Alle data die 24/7 binnenkomt gebruiken wij om je campagnes doorlopend te optimaliseren zodat je altijd verzekerd bent van optimale resultaten. Nooit met hagel schieten, altijd met scherp.

Kostenefficiënt
In de basis vergt online marketing in de meeste vormen al een geringere investering dan andere vormen van marketing. Tel daarbij op dat al je bestedingen én de resultaten transparant zijn en dan heb je, tezamen met de uitleg in de vorige alinea’s toch al een antwoord op de vraag “waarom moet ik online marketing inzetten?”

Een hoge conversie, ROI en meer omzet
Omdat online marketing je zo veel inzichten verschaft, alles meetbaar is en je doorlopend kunt blijven optimaliseren, zul je ervaren dat je een conversie en ROI kunt halen die met veel andere vormen van marketing niet lukt. Uiteindelijk betekent dat gewoon: minder kosten, meer omzet, meer winst.

Benieuwd naar wat wij met online marketing voor je kunnen betekenen?

Ben je benieuwd naar wat wij met onze online marketing voor je kunnen betekenen? Try us. Neem gewoon eens contact op of vraag geheel vrijblijvend en gratis een offerte aan. Wij vertellen je graag alles wat je wilt weten.