Krijgen wij jouw site op nummer 1 in Google?

Gepubliceerd door OMP Internetmarketing op

Als online marketingbureau dat zich bezighoudt met onder andere zoekmachineoptimalisatie, krijgen wij van klanten geregeld de vraag: krijgen jullie onze site op nummer 1 in Google? Ons antwoord is eenvoudig: dat weten wij niet.

Op nummer 1 in Google komen is wat elk bedrijf en iedere ondernemer wil. Je kent ongetwijfeld de claims van online marketing bureaus of SEO specialisten dat zij je op de eerste positie in Google krijgen. De waarheid is, dat dit van tevoren niet altijd te voorspellen is. Je kunt nog zo goed zijn in SEO; niet elke website heeft eenvoudigweg het potentieel om op de eerste plek in de zoekmachine terecht te komen.

Waarom bureaus bijna nooit kunnen beloven dat jouw site op nummer 1 in Google komt

Jouw positie op de SERP (Search Engine Results Page) is van een hoop factoren afhankelijk. Één van die factoren, is je autoriteit. Je domain authority en page authority geven aan welke impact jouw website op het web heeft. Die autoriteit wordt voor een groot gedeelte bepaald door historie.

Stel dat jij vandaag een elektronica webwinkel start en je doet direct alles perfect op SEO gebied. Ga je dan op de eerste plek komen in Google? Nee. Giganten als Mediamarkt, Coolblue en andere grote spelers hebben hun plekken stevig in handen. Ze beschikken over een enorme autoriteit met een lange historie en ontelbaar veel backlinks. Daar kom je simpelweg niet tussen. Althans: de komende jaren niet. Niet als je direct de concurrentie met hen aan probeert te gaan. Zijn er andere manieren? Ja.

Wie (nog) niet sterk is…

In zekere zin kun je dus stellen dat de strijd om de bovenste plekken in de zoekmachines oneerlijk is. Als nieuwkomer ga je het niet snel winnen op populaire zoektermen. Kijk maar eens welke partijen de beste posities in handen hebben wanneer je zoekt op “laptop kopen”. Als nieuwe webwinkel heeft het weinig zin om hier vol op in te zetten.

Wie niet sterk is, moet slim zijn. Ook als kleintje of als partij die pas net is begonnen met het goed toepassen van SEO kun je op nummer 1 in Google komen. Focus je op waar kansen liggen.

Er zijn mogelijkheden om toch hoog te scoren in Google. De beste manier om dit te doen, is door je te richten op niches. Bijvoorbeeld:

  • Speel in op lokaliteit (op een meer specifieke term als “laptop kopen in [plaatsnaam] is over het algemeen minder concurrentie dan op de algemene term “laptop kopen”).
  • Zet in op variaties van de populairste zoektermen, zoals synoniemen, goede alternatieven, iets minder populaire varianten met minder concurrentie of long tail keywords.

Vervolgens is het zaak om aan deze strategie vast te blijven houden en te zorgen voor veel goede, originele content die draait om de dingen waarop jij gevonden wilt worden. Er zijn tal van extra’s die je in kunt zetten om toch goed te scoren in de zoekmachine, ondanks dat je te maken hebt met zeer sterke concurrentie.

  • Publiceer met regelmaat kwalitatieve en originele content
  • Zorg voor reviews
  • Zorg voor kwalitatieve en relevante backlinks
  • Maak een Google Mijn Bedrijf pagina
  • Maak gebruik van social media

Kortom: als je over een technisch goed geoptimaliseerde website beschikt en je de juiste dingen doet met de focus op punten waar kansen liggen, dan is er ook voor jouw website een nummer 1 positie in Google te pakken.

Hulp nodig?

Wanneer je OMP Internetmarketing inschakelt voor je SEO, doen wij je geen garanties over het behalen van een nummer 1 positie in de zoekmachine. Liever pakken wij het transparant en eerlijk aan. Wij beschikken over de expertise om iedereen in de top van relevante zoekresultaten te krijgen. Dát garanderen wij je wel. Wij betrekken je bij het proces en maken je groei en scores inzichtelijk.

Wij zorgen voor maximale prestaties in de zoekmachine. We kijken waar kansen liggen, stellen samen met jou doelen en rusten niet voordat deze bereikt zijn. Ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen? Neem gewoon eens helemaal gratis en vrijblijvend contact met ons op. We gaan graag met je in gesprek.

Categorieën: seo