Er zijn tal van manieren waarop je content marketing toe kunt passen. Op je eigen websites of daarbuiten. Beide manieren hebben erg veel nut. Met goede content op je website, verhoog je jouw vindbaarheid en zorg je voor een sterkere domain authority en page authority. Met content op externe platforms gaat dat vaak zelfs nog sneller. Tegelijkertijd is het moeilijk om je content op plekken buiten je eigen website te krijgen. Wij helpen onze klanten hierbij, maar je kunt zelf ook al een perfecte start maken: Google posts zijn perfect. Wat is een Google post precies en wat zijn de voordelen?

Een Google Post is gratis exposure

Wie geen Google Mijn Bedrijf pagina heeft, is misschien nog niet bekend met Google posts. Onze eerste tip: maak direct een Google Mijn Bedrijf pagina aan. Dit is gratis en levert je waardevolle extra zichtbaarheid op. Bij relevante zoekopdrachten verschijnt je bedrijf met een extra duidelijke vermelding, inclusief belangrijke info, in de zoekresultaten.

Resultaat van Google Posts
Hier zie je een voorbeeld van een vermelding in Google mijn Bedrijf. Hiermee spring je er echt uit.

Een onderdeel van Google Mijn Bedrijf, is Google Posts. Google Posts is de interne blog functionaliteit van Google. Iedereen met een bedrijfspagina kan ook hier gratis gebruik van maken. Een Google Post is dus gratis exposure.

Hoe maak je een Google Post?

Een Google Post maken, is zeer eenvoudig. Je doet dit vanuit het dashboard van je Google Mijn Bedrijf pagina. Hier heb je de keuze uit diverse soorten posts die je kunt maken.

  • Een update
  • Een aanbieding
  • Een afspraak
  • Een product

Een update plaatsen

Een update plaatsen is als het plaatsen van een blog, maar dan niet op je eigen websites, maar op je Google Mijn Bedrijf pagina. Hoewel je niet de vrijheid en mogelijkheden hebt die je op je eigen site waarschijnlijk wel hebt, kun je in een handomdraai een post gepubliceerd.

Dit is interessant om een aantal redenen. Allereerst hoef je geen kennis van SEO te hebben om toch goed zichtbaar te zijn. Google kent immers jouw pagina en brengt de eigen dienst actief onder de aandacht. Jouw post zal dus automatisch getoond worden bij relevante zoekopdrachten.

Een mogelijk nadeel van Google Posts is dat deze slechts een week online blijven staan. Voor je SEO is het dus niet direct een essentieel onderdeel. Waarom zou je hier dan toch gebruik van maken? Het is gratis extra exposure tegen relatief weinig tijd en moeite. Het biedt ook direct resultaat. Wanneer je een Google Post publiceert, wordt deze direct zichtbaar. Je hoeft niet te wachten tot deze wordt geïndexeerd (zoals bij blogs op je website wel het geval is)

Aanbieding, afspraak of product

Wil je direct een week lang opvallen met een iets dat direct waarde heeft voor je bezoeker en kan leiden tot een directe conversie? Plaats dan een Google Post over een tijdelijke aanbieding of een product. Hiermee genereer je gratis extra sales. Ook kun je dus het maken van een afspraak een week lang gratis promoten om zo waardevolle leads binnen te halen.