Wij ontwikkelen samen jouw contentstrategie

Wij helpen bij het creeren en uitvoeren van je contentstrategie

Als het goed is, handel je met jouw bedrijf volgens een bepaalde strategie. Je hebt doelen en werkt gericht om deze doelen te realiseren. Je weet wat je ervoor moet doen. Waarom zou dit voor je content anders moeten zijn? Daarom is een contentstrategie cruciaal.

In het kort: waarom zijn wij de aangewezen partij om voor jou een contenstrategie te ontwikkelen? Tja, diverse (online) uitgeverijen en bedrijven vertrouwen op onze expertise. Je zou dus kunnen zeggen dat we er best wel verstand van hebben.

Vraag gratis een vrijblijvende offerte aan

Waarom zou je investeren in een contentstrategie? Het antwoord is misschien nog niet voor iedereen duidelijk. De effecten van een gemis van een goede contentstrategie wel. Hoeveel bedrijven heb je al niet gezien die vol enthousiasme begonnen met het maken van content, om vervolgens enkele maanden later alweer gedesillusioneerd te stoppen? Geen bereik, geen conversie, geen ideeën. “Het werkt niet.” wordt er dan gezegd. Content werkt wél, maar je moet wel content produceren met een plan. Wij helpen je daarbij.

Waarom een contentstrategie?

Als het goed is, handel je met jouw bedrijf volgens een bepaalde strategie. Je hebt doelen en werkt gericht om deze doelen te realiseren. Je weet wat je ervoor moet doen. Waarom zou dit voor je content anders moeten zijn? Content is een uitermate krachtig middel om je bereik te vergroten, je conversie te verhogen (en dus meer omzet en winst te draaien) en je naamsbekendheid en reputatie te verbeteren. Dit realiseer je echter niet zomaar. Je zult moeten nadenken, tijd moeten investeren en een lange adem hebben. Maar goede content loont en is een laagdrempelige en kostenefficiënte manier om te groeien. Wij helpen je hierbij.

Wij ontwikkelen samen jouw contentstrategie

Een goede contentstrategie geeft je richting en houvast. Alles begint met het stellen van de juiste vragen. Waarom? Wie? Wat? Waar? Waarom wil je content gaan produceren? Wie wil je hiermee bereiken? Wat voor soort content ga je maken? En waar ga je deze distribueren? Een antwoord formuleren op deze vragen, betekent al een stap in de juiste richting zetten.

Wij staan tot je dienst om je te helpen deze vragen te beantwoorden. Niet alleen dat: wij zorgen voor en goede “roadmap”. Wanneer duidelijk is wat je plannen zijn, schakelen we door naar de planning. Samen gaan we sparren over alles wat er met content mogelijk is. Wat is je expertisegebied? Met andere woorden: welke onderwerpen ga je behandelen? Door te brainstormen en mindmaps te maken, zul je zien dat er al snel tientallen tot soms wel honderden ideeën ontstaan. En voila: hier is je contentagenda voor de komende maanden (en misschien zelfs wel langer). Zorg je voor een goede contentagenda, dan voorkom je dat je ideeën opraken of dat je een onbedoelde richting op gaat.

Wij beschikken over jarenlange ervaring

Onze contentspecialisten beschikken over jarenlange ervaring. We hebben gewerkt binnen uitgeverijen, om redacties te helpen hun content te optimaliseren, in het bedrijfsleven, noem maar op. Iedereen die op gestructureerde wijze grote stappen wil zetten met de best mogelijke content, kunnen wij van dienst zijn.

Wij kunnen je content produceren

Natuurlijk kunnen wij je niet alleen bijstaan op strategisch gebied. Nadat wij samen een contentstrategie ontwikkeld hebben, kunnen onze content creators deze strategie natuurlijk ook uitvoeren. Van het schrijven van blogs tot het produceren van social media posts: het zit in ons DNA. En oh ja: wij werken ook tegen bijzonder scherpe tarieven, da’s wel zo fijn. Benieuwd? Try us!