Branded content & native advertising

Want ouderwetse advertenties: wie wordt daar nu nog gelukkig van? Jouw doelgroep niet, dus jij ook niet.

In het kort: waarom moeten wij jouw branded content verzorgen? Wij doen dit al jaren voor uitgeverijen, adverteerders en tal van opdrachtgevers uit alle branches. Wij waren er al bij voordat de begrippen “branded content” en “native advertising” een ding waren.

Vraag gratis een vrijblijvende offerte aan

Een advertentie schrijven: hoe moeilijk kan het zijn? We leven niet meer in een wereld van platte, overduidelijke advertenties. Een goede advertentietekst schrijven is nog meer een kunst geworden dan dat dit voorheen al was. Branded content wordt bij veel publishers de standaard en een advertentie is geen advertentie meer, maar een advertorial in de vorm van native advertising.

Volg je het nog? Zo niet, geen probleem: wij namelijk wel. Onze specialisten werkten al met branded content toen deze naam nog niet eens bekend was. Wij zijn een content marketing bureau met zeer veel ervaring op het gebied van native advertising. Wat wil dat zeggen? Wij zorgen voor advertenties die voor de doelgroep niet aanvoelen als advertenties. Want ouderwetse advertenties: wie wordt daar nu nog gelukkig van? Jouw doelgroep niet, dus jij ook niet.

Wat is branded content?

Branded content is een commercieel artikel, een advertentie zo je wilt, dat niet als zodanig overkomt op de lezer. Er wordt niet verhuld dat het om een advertentie gaat (sterker nog: wie volgens de regels speelt, vermeldt er netjes bij dat het om een advertorial gaat), maar de advertentie heeft waarde voor de lezer. Na het lezen van een goed stuk branded content, is de lezer in een behoefte voorzien. De commerciële insteek van deze advertenties ligt er vaak dan ook niet te dik bovenop. Door te informeren, inspireren en autoriteit uit te stralen, wordt de lezer over de streep getrokken.

En wat is native advertising?

Native advertising is een vorm waarin branded content vaak tot uiting komt. Native advertising kijkt naar de stijl en tone of voice van het externe platform waarop de advertentie wordt gepubliceerd. De advertorial wordt vervolgens in dezelfde stijl en tone of voice geschreven, zodat de advertentie echt overkomt als een regulier artikel. Een goede native advertising campagne betekent dat de lezer eigenlijk niet door heeft dat hij/zij een advertentie aan het lezen is. Omdat het artikel in alles voelt als een regulier redactioneel artikel, zullen lezers juist geactiveerd raken.

Op deze manier adverteren? Wij kunnen elke advertentie schrijven

De ervaren content marketeers van ons content marketing bureau beschikken over alle benodigde know how om elke advertentie te schrijven. Wat de gewenste stijl of tone of voice van de branded content ook is: wij hebben het allemaal al eens gedaan. Al vele jaren lang verzorgen onze specialisten native advertising binnen uitgeverijen en voor klanten uit tal van sectoren. Branded content is een fantastische vorm van content marketing waarmee je jouw doelgroep meer in het hart raakt dan ooit tevoren.

Benieuwd? Neem contact met ons op en samen bedenken wij de perfecte strategie. Wij zullen een advertentie schrijven die voor een grote impact zorgt.